Po co promować firmę w internecie?

Artykuł o tym jaka usługa jest pozycjonowanie kraków i dlaczego warto zainwestować w promowanie swojej firmy w internecie.

Co oferuje Google dla twojej firmy?

Oczywiste, że dobre jest to, że zwiększa się liczba potencjalnych klientów. Za tym jednak zwiększa się również ilość firm świadczących tego rodzaju usługi, co czasami wypada dość…kuriozalnie. Pozycjonowanie dopisują sobie do listy świadczonych usług prawie wszyscy, którzy mają cokolwiek wspólnego z internetem. Albo i nie związanym. Bo jeszcze rozumiem firmy zajmujące się tworzeniem stron, albo prowadzeniem fejsbukowych fanpejdży. Ale… Poligrafia? Naprawdę? Tak – naprawdę.

Tu jest dobry moment, żeby spojrzeć na złe strony popularności usługi. A jest nią wzrost konkurencji w Google. Przedsiębiorcom się wydaje, że SEO da się zrobić tanio. Cóż – może na jakieś wyjątkowo mało konkurencyjne frazy da się tanio. Ale takich jest już coraz mniej. Szkoda, bo prowadzi to do niezdrowej konkurencji cenowej, która tak naprawdę nie jest korzystna dla nikogo.

Facebook i biznes – udane małżeństwo?

Media społecznościowe to modny temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o zagrożeniach.

Profil na fejsie mają prawie wszyscy. Mało kto jednak publikuje tam treści w sposób przemyślany – zdjęcia dzieci, mieszkań, aut, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , etc.). A coraz częściej to co umieszczamy na Facebooku, ma znaczenie w „realu”. Jeśli rozsyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim szef nas zatrudni, to przejrzy nasze konto. Czy jest się czego bać?
Jeśli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków zbyt hojnie, to możemy być bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów…

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeśli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza – o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc – publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany – to się opłaci.

A co z AdWords?

Po drugie – AdWords. To dobre uzupełnienie pozycjonowania, jeśli potrzebujesz efektów natychmiast i możesz ponieść większe koszty. Często obsługą kampanii zajmują się te same firmy, które oferują SEO.

Po trzecie – social media. Tu zakres może być różny, ponieważ zależy od branży. Fanpejdż na Facebooku można z powodzenie prowadzić samodzielnie, jednak jeżeli n ie masz do tego czasu, lub weny – zainwestuj w dobrego copywritera. Sam fanpejdż dobrze działa wizerunkowo, o bezpośrednie korzyści raczej ciężko.

Twoja firma w internecie

Pozycjonowanie z punktu widzenia pozycjonera to nie jest taka łatwa sprawa. Wielu przedsiębiorców nie ogarnia, dlaczego nie ma błyskawicznym efektów, albo dlaczego jest coraz drożej.

Trzeba zrozumieć jedną prostą rzecz – to, że pozycjonowanie jest coraz bardziej popularne i staje się czymś tak oczywistym dla firmy, jak posiadanie strony internetowej, ma to swoje dobre i złe strony.

Co wy wiecie o pozycjonowaniu

Mam firmę, stronę www i co dalej? Czyli o tym jak wykorzystać internet w celach biznesowych. Przede wszystkim sprawdź jak radzi sobie konkurencja. Masz kilka opcji, można skorzystać ze wszystkich na raz, co powinno dać najlepszy efekt.

Po pierwsze – pozycjonowanie. Jeżeli działasz na rynku lokalnym i konkurencja nie zdążyła jeszcze docenić znaczenia wyszukiwarki Google, to nie powinno wyjść zbyt drogo. Jednak gdy słowa kluczowe mają wysoką konkurencyjność i zasięg ogólnopolski, to musisz uzbroić ię w cierpliwość bo pozycjonowanie trochę potrwa, i musisz szykować się na większy wydatek.